TikTok IsKaffe ala Tilde

Tuppa mi har nå lært meg å lage iskaffe på en ny måte. Hun har på sin side lært det fra TikTok. Metoden var mildt sagt overraskende (for meg)! Tilde hadde ingen eksakt oppskrift, så den har hun funnet frem til via testing, og nå delt den med mor. Men altså: Mor ble VELDIG positivt overrasket, ikke bare fordi metoden var ny for meg, men denne var knallgod! Iskaffe som dette har jeg aldri fått til hjemme før… Denne var på nivå med iskaffe jeg forbinder med Kaffebarer🙌🏻🤗

TikTok IsKaffe ala Tilde

Nok til 3-4 store glass Iskaffe:

5 ss varmt vann

3 ss pulverkaffe

5 ss sukker

9 dl melk

6-9 isbiter

  • Ha ferdig varmet vann i en bolle, og tilsett pulverkaffe og sukker. Pisk dette til det blir en tykk, luftig og lysebrun krem. Vil nesten ligne på melkesjokolade.

  • Hell over melken og visp til alt er godt blandet. Kaffen blir fyldig med et skumlag på toppen.
  • Legg 2-3 isbiter i et stort glass og fyll opp med iskaffe.

 

Tips: bland gjerne inn ønsket smaker som kanel, karamell etc, eller strø et lite lag med raspet sjokolade oppå kremen som pynt.

Voilá! -kald og god Iskaffe klar til å nytes😋

produktene jeg har valgt ut i dag er noe for et pyntet bord til et familieselskap eller vennelag, et aktivt liv eller soving ute i det fri. Ta gjerne en kikk innom alle produktene. Helt ufarlig å se😉

Disse glassene fra House Doctor og Bloomingville ser jeg for meg på et lekkert pyntet bord. Selges av Ellis. Trykk på bildet eller linken under bildet for å se pris, og lese mer om glassene.

House Doctor//Bloomingville

Å sove ute er bare helt skjønt for kropp og sjel. Dette er to alternativ i Dovrefjell-serien. Det ene er et tretelt, og den andre en gapahuk. Selges av Magasinet. Ta en kikk👍🏼

Dovrefjell Sweet Dreams tretelt//Dovrefjell Backpacker Classic XL gapahuk

Er du i farten en varm sommerkveld, så er det viktig med gode sko! Salamon skoene er mine favoritter, jeg kjøper de samme på nytt og på nytt. Disse selges av Magasinet. Den fine sekken fra fjellreven passer i mange anledninger. Finnes i mange farger og selges av Outnorth. Hos Aimn er det et godt utvalg av tøy for et aktivt liv. Ta en kikk👏🏼

Hydro Ribbed Seamless Biker Shorts//Salomon Speedcross Vario 2 GTX Astral (W) – Str. 38//Fjällräven Kånken hverdagsryggsekker Gul OneSize

 

 

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

5 thoughts on “TikTok IsKaffe ala Tilde

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow