Gressløksmør med syriner og gressløkblomster

Det er spennende å prøve ut nye ideer, og ekstra morsomt når du syns at resultatet blIr bra👌🏼. Dette gressløksmøret er egentlig en variant av hvitløkssmør, men hovedingrediensen er mengder av gressløk. Gressløkblomsten har en fin farge og mild smak, så den måtte være med. Som et kreativt innslag blandet jeg inn syriner da fargen passer med gressløkblomstene i tillegg til at de ville gi en ekstra aroma. Dette smøret vil passe bra til bl.a Grillmat, på bakte-/ stekte poteter eller stekt laks.

Gressløk, hvitløk, syriner og gressløkblomster blandes inn i smør

Gressløksmør

400 mg bordsmør

2 dl finkuttet gressløk

1 fedd hvitløk

8-9 syrinblomster

1-2 klyper maldonsalt

  • vask og tørk gressløk og syrin
  • finkutt gressløk, og riv gressløkblomsten fra hverandre
  • Press hvitløken
  • bland alt godt, og la det hvile noen timer i kjøleskapet før bruk.

Da håper jeg du blir like fascinert av denne spennende smakskombinasjoner som jeg ble. God appetitt🤩

Tenk at denne velduftende blomsten faktisk er spiselig?! (For deg som ikke har allergi da…)

—— ——

Dagens produkter er fra Aim’n, sommerlig og pent. Klikk på produktene eller linken under produktene for å se mer.

 

Squad Dress//Aim High Sneakers

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow