Tyttebærsyltetøy som tilbehør til middagen

Mange liker godt å ha tyttebær som tilbehør til ulike kjøtt-/brunsausretter. Denne enkle oppskriften er kjapp å lage, og mye bedre enn den du kjøper på butikken:


Tyttebær:

2 ltr tyttebær

800 g sukker

1/2 ts nellik

Bland ingrediensene i en stor kjele, og kok i 5 min. Tøm over i nyvaskede, kokte glass. Sett på lokk og snu glassene opp ned. La dem stå til de er helt avkjølte. Gjerne til neste dag. Kan da oppbevares i kjøleskapet i ukesvis

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

5 thoughts on “Tyttebærsyltetøy som tilbehør til middagen

    1. Wow, da var dere jammen noen flinke sankere hver høst! Bøyer meg i støvet 👏🏼🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow