TikTok iskaffe m/chili, Mørk sjokolade og salt. Har lagt inn Tildes «Tik Tok iskaffe-video»


Har du lyst til å prøve en litt annerledes kaffevariant? -en varian som utfordrer smaksløkene og sansene? Jeg har tidligere prøvd kakao med chili, og sjokolade med salt, så nå utforsket jeg disse smakene i en kaffevariant. Jeg synes det var helt knall, så nå deler jeg den derfor med dere.

Utgangspunktet er det samme som den Tik Tok iskaffen jeg delte 1. April, bare med en liten vri. Denne gangen har jeg redusert melken for å få frem en tydeligere kaffesmak, i tillegg har jeg tilsatt chili, mørk sjokolade og salt. Må prøves!👌🏼


TikTok IsKaffe m/chili, mørk sjokolade og salt

Nok til 3-4 store glass Iskaffe:

5 ss varmt vann

3 ss pulverkaffe

5 ss sukker

1/4 fersk chili – finhakket

7 dl melk

6-9 isbiter

1 liten bit 70% el mørk sjokolade

1 klype maldonsalt/Himalaya salt

  • Ha ferdig varmet vann i en bolle, og tilsett finhakket chili, pulverkaffe og sukker. Pisk dette til det blir en tykk, luftig og lysebrun krem. Vil nesten ligne på melkesjokolade.

  • Hell over melken og visp til alt er godt blandet. Kaffen blir fyldig med et skumlag på toppen.
  • Legg 2-3 isbiter i et stort glass og fyll opp med iskaffe.
  • rasp en bit mørk sjokolade oppå skummet, og strø over med en liten klype maldonsalt

 

 

Voilá! -kald og god Iskaffe klar til å nytes😋

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow