I dag er jeg bare sliten… men en TikTok iskaffe og svigermors brød med philadelfiaost og løvetanngele gir en fin start på dage tross alt

I dag blir det en oppskriftsfri dag. Endelig sier kanskje noen, mens andre bryr seg ikke og noen blir skuffet. Jeg vet at flere og flere følger med på aktiviteten her inne, noe som er utrolig morsomt.

Jeg har som mål å ha et innlegg hver dag, og jeg koser meg med å lage, fotografere for så å skrive…. -selvfølgelig blir det en del kommentarer og morsomheter på grunn av bildetaking av mat etc, så denne stripen er meget treffende:🤣Samtidig så ser jeg at jeg er slett ikke alene om å dokumentere maten 😄 -Det er ikke rent få matbilder som dukker opp på snap og Instagram fra venner og bekjente, selv om de ikke skriver matblogg. Det synes jeg er skikkelig moro! Jeg blir glad av å se at folk koser seg og gleder seg over måltidene sine.

Det å ta matbilder har blitt trendy, og jeg ser på det som livsglede. Et uttrykk for at man setter pris på måltidet, stemningen eller stunden, og det er så innmari viktig! Det er viktig å sette pris på både små og store gleder i hverdagen, såvel som helg, ferie eller feiring.

Når det ikke kommer noen oppskrift fra meg i dag, henger dette sammen med at jeg plutselig har litt for mange baller i luften, og i dag har luften gått ut av meg. Det er ingen stor sak, men jeg har bare lært meg at jeg av og til må stoppe litt opp for å holde meg frisk. Alt jeg tenker at jeg skulle-, burde- eller må gjøre, MÅ faktisk vente litt. I kveld skal jeg på jobb på sykehjemmet, og i morgen på legekontoret, i tillegg har jeg mye å gjøre i selskapet Explore Leka med oppbygging og sykkelutleie, ergo; jeg tar en rolig formiddag og tenker over hvordan ting kan- og bør prioriteres.

«Når du blir sliten

så ta deg litt tid.

 La verden bare rase forbi.

Det kommer til et punkt

hvor kroppen sier stopp.

Da er det i seneste laget

og prøve å stoppe opp.

Ta vare på deg selv,

spesielt når du er lei,

og la ingen få fortelle

hva som er best for DEG.

Nå skal jeg nyte den gode TikTok-kaffen som snille Jørgen har lagd, det nydelige brødet fra svigermor og min hjemmelagde løvetanngele på philadelfiaost.   « livet er ikke det verste man har»

kjære deg som leser; ha en finfin sommerdag 🌸

(Under bildet legger jeg ut en link til TikTok-kaffen, for dere som ikke har prøvd den. Anbefales!)

 

TikTok IsKaffe ala Tilde

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow