Banankjeks

Banankjeks; Sunne gode kjekser som kan brukes til «snacks», frokost eller turmat.

Banankjeks med Brie

Jeg har en råtøff gudmor-jente som snart debuterer i sin første konkurranse i bikinifitness. Hardt treningsprogram og streng diett har lenge preget hennes hverdag. Alt er nøye kalkulert og gjennomtenkt.

Da jeg la ut oppskrift på bananpannekaker tipset hun meg om disse kjeksene, så de har jeg nå prøvd å lage. De er gode, og holder lenge på metthetsfølelsen. Jeg prøvde en variant med en antydning flaksalt oppå, med et par biter Brie. Det falt jeg pladask for!

 

Her er oppskriften på de jeg lagde; 

2 bananer

2 dl havre

klype maldonsalt oppå kjeksene før steking

 

180°C ca 15 min

 

-mos bananene glatte og klumpefrie. Bland havren godt inn og la røren hvile 10 min.

-bruk spiseskjeer for å fordele kjeksene utover et bakepapirkledd bredd. Kjeksene trykkes flate med skjeen. Jeg stekte de litt gylden, snudde dem og lot de steke 5 min extra. Dette er litt smak og behag. Disse vil være myke etter steking, det er normalt.

Som nevnt spiste jeg dem med Brie, men trur også de vil være gode med hakkede valnøtter, peanøtter eller f.eks sjokolade til topping… og evt syltetøy/brunost ved servering. Prøv deg frem og finn «din» smak.

 

 

 

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow