Avisa ble kontaktet pga min huskarantene…

Ja, jeg har en diagnose… faktisk mer enn en! Men det er IKKE KORONA! Jeg kjenner at jeg er så fly forbanna og lei av at folk tar konklusjoner uten å se eller høre hva det faktisk dreier seg om. Folk har på nytt og på nytt stilt de samme spørsmålene som jeg allerede har forklart tidligere. Jeg har fortalt nøyaktig hvorfor jeg la ut innlegget om karantene, og jeg har forklart nøyaktig hva som var bakgrunnen for min korte huskarantene. Når folk fortsetter å mase, lage seg teorier og gnage, ja da oppfatter jeg dem rett og slett som hysteriske! 

Overskriften i Namdalsavisa 

Jeg har også fått spørsmål om hvorfor jeg kontaktet avisen… Men det har jeg faktisk IKKE gjort. Avisa ble tipsa om min sak, og de ble tipsa om bloggen min. Men jeg berømmer Namdalsavisa og journalist Mats I. Sandmo, han har i alle fall satt seg godt inn i saken og lest hva jeg har prøvd å formidle. Han hadde nok bakgrunnstoff til å skrive en sak uten meg, men jeg fikk en mulighet til å uttale meg. Som seg hør og bør i god journalistikk. Samtalen med han var helt fin, og jeg syns det var viktig å få poengtert enda en gang hva som faktisk var saken. Men likevel… noen klarer å gjøre et nummer ut av det også; -det var jo i avisa! Da betyr det vel at det var et enda større alvor??! Nei, for svarte! Les saken skikkelig. Der står det helt klart og tydelig at det KUN var en «føre var-situasjon». 
 

Journalisten i NA la igjen denne beskjeden da jeg ikke hørte anropet fra han… Det ante meg hva det var!

En nabo fikk høre på butikken at Koronaviruset hadde kommet til SørEngan (feriestedet vårt). Jeg hadde ikke annet valg enn å prøve enda en gang å formidle omstendighetene, men det er jo et ganske håpløst prosjekt. Så, nå vet jeg at jeg ved å legge ut dette innlegget på Facebook med overskriften: jeg har en diagnose, vil provosere og skape reaksjoner. Men jeg er så forbanna på alle som tar kjappe konklusjoner, at dette får være en lærepenge. LES, hva som faktisk står skrevet! 
 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow