Bursdagskake til meg fra Kaill`n; hjemmelaget banankake

Hipp Hurra for meg i dag!

Hehe… tar altså dette med knusende ro, tror det har med alder å gjøre! Likevel så er det jo koselig med hilsener, at Kaill’n baker kake og at mine 2 englebarn ringer meg for å slå av en prat. Jeg setter etter hvert mer og mer pris på de nære ting, og gleden i det enkle i hverdagen. Familie, nære venner og en god dag. Ingenting av dette er en selvfølge! Kjenner på at mellommenneskelig vennlighet, omtenksomhet og omsorg også betyr mer. Dette er noe som kan vise seg på mange vis; enten via den gode samtalen, gjennom et måltid eller i en hilsen, eller i det at noen gjør deg en pitteliten enkel tjeneste. Det å se andre mennesker, og det å bli sett, gjør noe med oss. Jeg er derfor umåtelig takknemlig for alle hilsninger jeg har fått i dag! Det fortjener at jeg tar meg tid til å se på hver enkel hilsen, og takke alle sammen. Se og bli sett….

Takk for den gode kaken, Jørgen 🙂

Oppskrift:

Banankake med sjokolade og valnøtter 

(valnøtter kan sløyfes eller byttes ut ved allergi) 

4 godt modne/overmodne bananer

3 egg

100 g soya-/rapsolje

400 g mel

150 g sukker

1 ts bakepulver

1 ts kanel

100 g Dronning-sjokolade

50 g valnøtter – hakkede

1/2 ts salt

  • ovnen settes på 180°C, stekes ca 40 min, nederste rille

bruk en gaffel og lag bananpurè. Tilsett eggene og bland dem godt inn, før du rører inn oljen. Sikt inn de tørre ingrediensene og vend alt inn med en slikkepott. Rør forsiktig for å unngå å få en hard konsistens.

Sjokolade og valnøtter  vendes inn rett før steking .

Ha røren over i en kakeform, 24 cm.

serveres med krem og vaniljeis

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow