Ja, da sitter jeg i huskarantene pga Korona-pandemien

Er jeg syk? -nei. Men jeg er litt groggy med forkjølelses-symptomer i hals og nese, og litt småirritabel i halsen uten å ha tegn til feber. Ingen grunn til panikk, ingen engestelse fra min side.

Jeg var litt syk før jeg reiste til Tyskland for litt over en uke siden. Jeg ble fort bra igjen, og returnerte hjem før planlagt pga pandemien. Sent i går kveld ankom vi et iskaldt hus på Leka, og klarte ikke å få opp varmen i huset skikkelig før vi la oss, selv om vi fyrte på spreng. Jeg frøs så ille at både tenner og skjelett klapret. La meg med ullsokker og ullklær under to dyner, og våkna med litt irritabel hals og ganske groggy. Sjansen for at mine symptomer er noe annet enn Koronavirus er meget sannsynlig…

Koronaviruset

Jeg tok kontakt med legevakten rett og slett for å rådføre meg. Jeg vil være sikker på å gjøre det rette med tanke på evt smittefaren mot sårbare grupper. Legevakten satte meg i kontakt med legen på Leka som ville vite hvor jeg har oppholdt meg, samt symptomer. Ettersom jeg oppholder meg på Leka, og har fastlege på Leka, er det naturlig ha kontakt med han. Vi har nå lagt en plan, så jeg og legen gjør de vi kan for å være i forkant.

Jeg har ingen tro på at jeg er smittet… vi er bare forsiktige!

Mikroskopbilde av koronaviruset, fra Wikipedia 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow