Knekkebrød – verdens beste faktisk!

Verdens beste knekkebrød!

Jeg har oppskriften…. og i dag føler jeg meg ganske raus, når jeg deler den med dere. Helt kostnadsfritt. Ingen klarnakonto, ingen bompenger og ingen avdrag. Ingenting skjult med «små skrift»

tips: for de med cøliaki eller sensitiv mage; rug kan erstattes med litt kruskakli og ekstra havregryn

Prøv dette:

  • 3 dl sammalt rug
  • 3 dl lettkokt havregryn
  • 2 dl sesamfrø
  • 2 dl solsikkekjerner
  • 1.5 dl linfrø
  • 1 Ts salt
  • 6-7 dl kaldt vann

(+klype maldon-/Himalaya salt litt senere:)

Bland alt og rør godt. Kle 2 stekeplater med bakepapir og smør røren tynt utover på platene.

-varmluft 160 grader

-bruk rille 1 og 3, bytt plasseringer under veis:

-10 min: rute opp, og strø på et lett lag med flaksalt

-30 min: bytt plass og snu brettet

-30 min: stek de lett gylden og sprø!

La de stå i ovnen med døra på gløtt en stund til for å sikre at de blir sprø

 

sier som Wenche på TV2: «Håper det smaker, velbekomme!»

 

 

 

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow