Et lite gjesteinnlegg av Dr. Horstmann

Dr. Annette`s lille besøk på bloggen min…

 

Vet du om en lege som på en fornuftig og god måte klarer å balansere den tradisjonelle legevitenskapen og alternativ medisin? En sånn lege kjenner jeg, heldigvis … og jeg kjenner mange flere enn meg selv, som har kunne kastet sine fæle «smertetabelettbokser» etter å ha fått hjelp av henne! 

 

Dr. Annette Horstmann er ikke bare en god venninne og nabo, men også en del av familien vår. Det er vi superglad for! -For det første så er vi heldig fordi hun er veldig snill og trivelig å ha rundt seg, men det andre er at vi rett som det er får god hjelp av alle hennes kunnskaper. For Kunnskap, ja det er hun fullpakka av! Ikke bare som allmennlege og spesialist på kvinnesykdommer og fødselshjelp, men helhetlig! Hun ser  de hun har rundt seg. Hun ser DEG, og hun ser hele mennesket under ett. Annette tok allerede på 80-tallet universitetsutdanning i homeopati og akupunktur i Tyskland, og har vært i Kina i denne forbindelse. Spesielt effekten av akupunktur har jeg og min familie virkelig fått testet. Til og med far og sønn i huset, som opprinnelig ikke har hatt tro på dette, har nytt godt av hennes kunnskap og ferdigheter. 

Hennes korte og beskjedne innlegg når jeg spurte om hun ville si noe om akupunktur på bloggen min:

 

»Hvis man har ulike helseproblemer (vi forutsetter her at det er sjekket med legen at det ikke er snakk om alvorlige lidelser som trenger annen form for behandling! Før man begynner med alternativ behandling, skal dette alltid sjekkes først!) altså; hvis man har ulike helseproblemer er det ikke alltid nok å bare spise sunt. Mye kan gjøres med et bevisst valg av for eksempel ulike urter, krydder, kesam eller akupunktur, for å nevne noe. 

Akupunktur er mer enn 5000 år gammel kunnskap og kommer fra Kina og Japan. Kunnskapen om kroppen vår handler om mer enn å ta tabeletter! Mye kan hjelpes uten disse… Akupunkturpunktene ligger på baner som går over hele kroppen og heter meridianer. Med å stikke på punkter i meridianen med nåler, eller presse på dem, forandrer vi energier. Dette kan minske smerter, og-/eller ta de helt bort. Dette kan også få organene våre til å jobbe bedre, eller «lede feilfunksjoner på rett spor igjen». Det er ikke bare symptomene som skal bekjempes, men årsaken!» 

 

Takk for at du er du, Annette! 

Ingen endringer kommer av seg selv…

 

 

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

One thought on “Et lite gjesteinnlegg av Dr. Horstmann

  1. Anette Horstmann er den beste og mest omtenksomme sjømannsslegen jeg noen gang har vært hos!
    Ønsker henne lykke til videre hvor enn hun jobber nå for tiden🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow