Kveldsmaten nytes i trivelig selskap ut mot havet, hvor det historiske sus fornemmes, og spektakulær natur tar pusten fra deg

På øya Leka lengst nordvest i Trøndelag ligger det en Norsk perle. Historiske sus kan både ses og føles mange steder på øya, fra tidlig steinalder gjennom vikingetiden og til dagens samfunn. Mange fotspor og avtrykk er satt gjennom tidene. Øyas folk, natur og væren er satt preg på av alle disse avtrykk og tidens tann. Ingen steder slår midt hjerte så sunt og godt, som når jeg er ute på tur og opplever alt det Leka er. Denne turen gikk ut til Buøyoddan, Leka ❤️

Vi mennesker opplever naturen og samfunnet rundt oss på ulike vis. Vi har ulike prioriteringer, ulike muligheter og ulike syn på tilværelsen. Selv har jeg gradvis gått dypere inn i meg selv i forhold til hva som er viktig for meg, og hvordan jeg kan gripe dagen. Turer ut i det fri sammen med venner eller familie betyr mer og mer. Det å nyte gylne øyeblikk sammen med noen, og leve livet fullt ut akkurat der og da, det er bare vakkert. Når kveldsmaten kan nytes i trivelig selskap ut mot havet, hvor det historiske sus fornemmes, og spektakulær natur tar pusten fra deg, da lever jeg til fulle.

 

 

 

 

 

 

På menyen I kveld sto det skinkesalat, kylling -og pastasalat, sennepsaus, marinert ost, peanøtter, rundstykker og melon…. samt godt drikke. Alle hadde med litt hver, så vi hadde et virkelig godt koldtbord på steinene ute ved Buøyoddan. Daya som er fra Sri Lanka har laget kylling- og pastasalaten samt sennepsausen. Det er så spennende å smake hennes mat fordi hun bruker krydder og smaker fra sin kultur👌🏼😋.  (Trur jeg må invitere meg selv hjem til henne en dag, så jeg kan skrive mer om maten hennes😅 Tjihi )

Innholdet i skinkesalaten:

Bogskinke

purreløk

paprika

isbergsalat

cottage cheese

Kylling-og pastasalaten:

Pasta

hvitløk

spinat

kylling

sjalottløk

gulrot

olivenolje

sennepsaus:

Dijonsennep

hvitløk

litt sukker

eddik

parmesan ost

pepper

timian

Her kommer et lite bildegalleri fra turen vår. Tenker at de får tale for seg selv 🙌🏻😍

 

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

6 thoughts on “Kveldsmaten nytes i trivelig selskap ut mot havet, hvor det historiske sus fornemmes, og spektakulær natur tar pusten fra deg

  1. Ja, dette var virkelig flott! Har aldri gått ut til Buøyoddan, nå fikk jeg lyst til å besøke stedet👍🏼

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow