Løvetann- og rabarbra sirup, må prøves!

Reklame | Ellos, Aimn

Løvetann… denne blomsten med sin friske gule farge, har alltid vært «et herk» å holde unna plen og hage. Etter å ha fått smake løvetannsirup hos svigermor, ser jeg annerledes på den 😉

ByON

Jeg har sjekka mange ulike oppskrifter, men til slutt endte jeg opp med å prøve en Løvetannsirupoppskrift med rabarbra, fra NRK Mat. Jeg synes den ble utrolig god, så den blir det laget MYE mer av…

Løvetann-og rabarbra sirup

(nok til ca 3 dl sirup)

150-160 Løvetannblomster

300 g rabarbra

12 dl Vann

6 dl sukker

Knepp av, og bruk selve blomsten. Det grønne gir bitter smak på sirupen.

Legg rensket og hakket løvetannblomster og rabarbra i vann. Kok opp og la det trekke i ca 15 minutter.

Sil av blomster og rabarbra. Tilsett sukker i det fine gule avkoket,  og kok ned til sirup.

La sirupen avkjøles. Da er det bare å nyte👌🏼😋

-4 produkter som jeg har valgt å legge ut i dagens blogg:

Behov for noen nye kjøkkenhåndklær? Ellos har et stort utvalg av varer til både deg selv og hjemmet. Disse får du rett hjem. Praktisk hvis du bor langt unna butikker.

Aimn har mye fint hvis du vil fornye sommerkolleksjonen litt. Har også mye fint for deg som trener mye eller har et aktivt liv. Ta en kikk…

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow