Potetsalat- Hjemmelaget er absolutt best! Her er noen tips om justeringer etter smak….

Reklame | Farmasiet og Ellos

Til grillmat er det godt med en litt lett og frisk potetsalat, synes jeg, men smaken er som baken; den er delt. Det er utrolig mange måter å lage potetsalat på, men har du en basis, kan du justere mye for å finne «din» potetsalat😉

Hjemmelaget potetsalat

5-6 poteter – kuttes i terninger 1×1 cm

1 eple – kuttes likt potetene

3 vårløk- Finsnittet, Evt 1/2 purre finsnittet

1 bx lettrømme

1/2 pk majones

1 ts salt evt 2 ts urtesalt (trocomare/herbamare)

1/2 ts pepper

1/2 sitron

1 liten neve gressløk

  • Har du allerede noen ferdigkokte poteter liggende, så er potetsalaten straks klar .
  • Hvis ikke; starte med å koke noen poteter møre i lettsaltet vann. Avkjøl dem.
  • Eplet vaskes, skrelles og kuttes i terninger på ca samme størrelse som potetene.
  • Sitronen presses i en skål. Vend eplebitene i sitronjuicen.
  • finsnitt vårløk/purreløk.
  • Bland lettrømme, majones og krydder, og vend inn poteter, epler og løk.
  • Smak deg frem og juster basisen med sitronsaft, majones, salt og pepper.
  • Strø over finkuttet gressløk på toppen av salaten til slutt.
  • TIPS til variasjon og smakstilpasning;

-1-2 ss grov sennep

-1 ts Yorkshire sauce

evt

-estatte epler med egg i stedet, og kutte ut sitron

evt

-bruke kesam i stedet for rømme, eller pisket krem.

Mulighetene er mange!
Den jeg har skrevet opp som basis/grunnoppskrift er i seg selv veldig lett og god til både spekemat og grillmat, og den jeg bruker oftest. Men innimellom har jeg i sennep og yourkshiresaus… det kommer an på dagsformen tror jeg!😅

Jeg har flere ganger fått servert potetsalat med egg i, den er også fantastisk lett og god!

 

Før dere avslutter leseøkten håper jeg dere vil se Innom produktene jeg har har valgt å promotere:

 

I dag har jeg satt inn 2 solprodukter og 2 hårprodukter. I det øverste bildet er det en solkrem fra vichy med solfaktor 50, og en styling gel fra wella.

 

Vichy Capital Soleil Wet Skin Kids//Wella Professionals

Linkene under bildene kan også brukes for å komme inn på produktsiden. 👆🏼👇🏼 På det nederste bildet er det en god sun lotion og en tørrsjampo. Ta en kikk😊

Cosmica Sun Lotion//Wella Professionals

👆🏼Trykk 👆🏽

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

2 thoughts on “Potetsalat- Hjemmelaget er absolutt best! Her er noen tips om justeringer etter smak….

  1. Potetsalat MÅ være med på grill-bordet 😀 Jeg har ikke laget potetsalat før da jeg liker DENJA sin fra butikken 😀 Men tusen takk for tips, om jeg skulle ta sjangsen på å lage en gang 😀

    1. Kjøpt eller hjemmelaget; potetsalat hører til 😋👌🏼 -før brukte jeg av og til å «spe på» den kjøpte potetsalaten, men så fant jeg ut at det faktisk var like kjapt å lage hele fra bunnen av😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow