NM i Guacomole – der burde jeg og Tuppa mi deltatt!

Reklame | Ellos

Ja, jeg og TildeTuppa burde ha deltatt i NM for vi er nemlig enige om at vår egen guacamole er helt fantastisk god! Antagelig den aller beste. Dette er ikke selvskryt, hvis det er det du tenker nå…? Nei, det er bare slik det er🤣

Når det er sagt, så ser jo topp 3-oppskriftene i NM veldig spennende ut, og den ene ligner veldig på vår egen oppskrift, så jeg vil nok teste dem. Det er Bama som arrangere Norgesmesterskapet i guacamole, og Lise Finckenhagen er en av dommerne. Hun sier:

«Guacamole passer til både snacks, salaten, på burgeren eller ved siden av røkelaksen. Den passer rett og slett inn over alt»

Her er oppskriftene: (Oppskriftene er screenshot fra Bamas annonse i VG)

Vinneren er Terje Øyrås, og fagjuryen besto av Lise Finckenhagen, Anders Haavik og Camilla Bergeland.

Her er min og TildeTuppa sin fantastisk gode guacamole😋👌🏼:

Vi bruker egentlig chili, denne ble uten… , men smakte helt nydelig likevel😋👍🏼

Her var det Tilde og hennes venninne Iva, som miksa på denne måten:

2 avokado

1 løk

1 fedd hvitløk

1/4 tomat

1/2 lime

salt og pepper

-kjørte alt sammen med en stavmikser

 

Dagens produkter:

Gode, fine produkter fra OBH Nordica, som frisket opp kjøkkenet og gjør det lettere å lykkes. KLIKK på bildene er linkene under, for å se nærmere på produktene😉

 

OBH Nordica//OBH Nordica

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow