Svigermors gode og saftige eplekake

Av svigermors mange varianter av eplekake, er dette favoritten. Selv om hun innimellom prøver ut nye gode oppskrifter, havner hun alltid tilbake til denne. Jeg kan skrive under på at den er kjempegod😋 Heldige oss som får den servert. Takk for at jeg får dele oppskriften, Randi❤️

 

svigermors eplekake

-22 cm form-

150 g sukker

150 g smør

2 egg

150 g hvetemel

1 ts bakepulver

2-4 epler – skjæres i båter

75 g rosiner

50-60 g hakkede mandler

  • sukker og smør piskes hvitt. Rør inn ett og ett egg.
  • Bland inn mel og bakepulver til en jevn røre.
  • smør formen og hell i halvparten av røren
  • Legg eplebåter og rosiner i formen før du legger på resten av røren
  • Hakkede mandler strøs på toppen

Stekes på 175°C nederst i ovnen, 50-60 min.

Serveres gjerne med is som tilbehør.

Da er det bare å kose seg👌🏼

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

2 thoughts on “Svigermors gode og saftige eplekake

    1. Da må det gjøres noen endringer ja, det fine er at det i dag finnes et stort og godt utvalg 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow