Vegard Harm, dronning Sonja og Nils Arne Eggen. 3 fantastiske personer som jeg gjerne skulle ha invitert på middag

3 Kjente Norske personer på middag

Hvis jeg skulle invitert 3 Norske kjente personer på middag, så ville jeg først ha valgt Vegard Harm, deretter Dronning Sonja og til slutt Nils Arne Eggen. Ettersom jeg ikke er kokk, ville det ha blitt enkel husmorkost, men jeg tror det ville ha smakt godt likevel. På menyen ville det ha blitt følgende:

En variant av denne, servert på en litt annerledes måte, ville stått på menyen…

Forrett
Rørosflatbrød med Røkt og speket hvalkjøtt fra Leka Lokal Mat, på en seng av creme fresh og finhakket rødløk, toppet med bjørkesirup fra vakkerøya Leka

Hovedrett
Helstekt lakseloin fra Nærøysund med agurksalat av svigermors gode agurker, gressløkrømme og selvdyrka poteter

Dessert
Hjemmelaget yoghurt med bjørkesirup, et lett strø rørsukker og toppet med blåbær fra vakkerøya Leka sammen, servert med kjeks

Hvorfor disse 3 personene?

Vegard Harm;
Jeg syns bare han er helt fantastisk herlig! Han er en person som sier ting «rett fra levra», så han får meg alltid til å smile og le. Blir rett og slett i godt humør av hans energi, spontane utsagn og ansiktsuttrykk!

Dronning Sonja;
Vår kjære dronning er en imponerende dame, og Leka-venn! Klok, rolig og fattet. Kunstnerisk. Fullpakket av kunnskap og erfaring. Det aner meg at hun har mange lag med visdom og refleksjon, og dyp som en brønn uten bunn. En samtale med henne om kreativitet, livet og mellommenneskelige relasjoner ville nok ha satt varige spor hos meg.

Nils Arne Eggen;
Dette er også en mann med dybde. Under hans glansdager som trener var det fascinerende å se hans engasjement, og hvordan han brukte sin medmenneskelige klokskap, fotballkunnskap og taktiske egenskaper for å fremme resultater. Som tidligere fotballspiller, senere trener og etter hvert frivillig i fotballfamilien, ser jeg opp til han. En samtale om den Norske fotballen og fotballen i et samfunnsperspektiv, ville vært en spennende opplevelse!

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow