Kyllingklubber – En spontan idé resulterte i ny favorittoppskrift! saftige og full av smak

Reklame | Gymgtossisten og Magasinet

Kyllingklubber er skikkelig snadder. De kan tilberedes på mange ulike vis, med forskjellige urter, krydder og marinader, i tillegg til at de er anvendelige til både tapas, grillkvelder eller middag. Mulighetene er mange.

De kyllingklubbene jeg her presenterer er sikkert prøvd ut av flere før meg, men hos meg var det bare en spontan idé. Planen var egentlig å lage en barbequemarinade, men på tur inn i kjøleskapet for å hente noen ingredienser falt øynene på en flaske med sweet chili saus…. og vips, så var planen endret😅 De ble skikkelig saftige og gode😋

Kyllingklubber stekt i sweetchili -og ananas marinade

(nok til 3-4 personer)

30 kyllingklubber

salt

pepper

2 dl sweet chili saus

1 chili – finhakket

1 dl ananasjuice (kan sløyfes!)

1 ss olje til steking

  • legg kyllingklubbene sammen i en skål. Gi alle klubbene et lett strø med salt og pepper, og hell over sweet chili saus.
  • Bland klubbene godt rundt i skåla slik at alle er jevnt dekket. La dette stå 1-2 timer. Vend om noen ganger i løpet av denne tiden.
  • tilsett finhakket fersk chili og ananasjuice, og bland  godt. La det stå 1-2 timer i romtemperatur. Vend om i skåla av og til.( Blir kjempegodt uten ananasjuice også. Jeg har prøvd både med og uten, og ble like fornøyd med begge varianter)
  • Ta bitene ut av marinaden og legg de direkte over i en passende ildfastform smurt med olje.
  • stekes med varmluft, midt i ovnen i ca 1 time på 100°C, øk opp til 225° og stek til de har en passe mørk stekeskorpe. Ca 20 min. Variere fra ovn til ovn, følg med😊 (hadde sikkert gjort seg om de siste 20 min ble gjort på grillen…. skal bli testet)

Serveres med ris, frisk salat og soyasaus med sesoning.

Da håper jeg det smaker, vel bekomme😋👌🏼

Hvis du trenger alternative hjemme-treningsutstyr for å trimme bort noen kalorier etter slike gode måltid, ta en titt Her! 😄💪🏼

Iron Gym

Eventuelt så tar du bena fatt og tar turen ut i naturen. Denne typen sko har jeg slitt ut mange par av de 3 siste årene. Så fornøyd!

Salomon Speedcross Vario 2 GTX Astral (W) – Str. 38

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

4 thoughts on “Kyllingklubber – En spontan idé resulterte i ny favorittoppskrift! saftige og full av smak

  1. Mmmmmmmm nå fikk jeg vann i munnen! Det er sååååå godt med kylling som er godt krydret og er saftig – pluss ris – salat eller hva en har til tilbehør 😀 Godt ja!

    1. Hei Frodith👋🏼 Ja det er godt med kyllingfilet, vi bruker også det en god del😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow