Wraps til lunsj, ute i sola på Ivarshallar`n, Leka

Jeg elsker å være ute på tur, og jeg elsker å lage mat. Da er det fint å kombinere disse to😄. I dag fikk jeg med mor på tur også. Vi gikk opp til Ivarshallaren som ligger i Skeisnesset, Leka kommune. Skeisnesset har 5 turstier som slynger seg utover kystlyngheier mellom gravrøyser og utkikkspunkter. En del av stiene her er gruslagt slik at de er tilgjengelig for «de fleste». Rastebenker og mange oppslagstavler, i tillegg til den åpne steinhytta og gapahuken på Ivarshallaren gjør, at Skeisnesset er et populært utfartssted. Både geologi, plante – og fugleliv er unikt! På visitleka.no kan man lese mer😉 Vi koser oss ofte her:

Til dagens lunsj fikk jeg med meg mitt tantebarn Tuva som kokkeassistent. Vi planla 2 typer fullkorn-wraps som skulle være sunne og næringsrike. I tillegg lagde mor kaffe og varm sjokolade, så noe av vårt sunne fokus gikk opp i røyk… men skitt au! -vi koser oss på tur, da hører kakao eller varm sjokolade med 😄

 

 

Wraps med ost og skinke:

fyll til 1 wrap:

1 fullkorn wraps

3 skiver kokt skinke

3 skiver hvitost

kinakål

paprika

-rull den tett sammen. Del den i 2 og pakk de inn i matpapir.

wraps med gresk yoghurt, bjørkesirup syltet rødløk og okserull

fyll til 1 wrap:

1 fullkorn wraps

1 ss gresk yoghurt – smøres utover lefsen

2 ts bjørkesirup dryppes jevnt utover yoghurten

3 skiver okserull

3-4 strimler syltet rødløk

kinakål

tomat og agurk

-syltynne rødløkstrimler legges i 7% eddik 10-20 min før bruk. Smør utover gresk yoghurt og drypp bjørkesirup over. Legg på kjøtt og grønnsaker før du ruller den tett sammen og deler den i 2. Pakk den inn i matpapir, og de er klare for tur.

Uansett hvor du går, kort eller langt, med eller uten mat: husk å nyte naturen, turen og livet❤️

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

5 thoughts on “Wraps til lunsj, ute i sola på Ivarshallar`n, Leka

    1. Det va skikkelig deilig… men vurderer å lage slike gode kaneknuter som du lagde, til neste utflukt👌🏼😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow