Tagliatelle med bacon-og broccolisaus; mat på 10 min! Knallgod!

Tagliatelle med bacon- og broccolisaus er en populær rett hjemme hos «The Gryders». Første gang jeg og Jørgen fikk denne retten servert var i Sykkylven i -95 ca, hos mitt kjære søskenbarn Bertus. Vi falt pladask for denne retten, og siden har den fulgt oss. Ingen «mager rett», men vi unner oss den en sjelden gang likevel for den er rett og slett bare så innmari enkel og god. Man må bare huske at slik kraftig kost er et unntak og ikke hverdagsmat. Du kan velge å bruke en lettere type creme fresh, men da må man være obs på at smak og konsistens blir litt annerledes. Men altså; det blir uansett skikkelig godt😋👌🏼

Oppskrift til 4 personer:

Bacon- og broccolisaus

1 Broccoli – kuttes i små buketter

600g bacon – terninger/strimler

1/2 kinesisk hvitløk

2 bx Creme fresh

Pepper (+ evt noen flak med maldonsalt, smak til)

ca 500 g pasta (tørket)

  • Brun bacon-terningene og tilsett deretter hvitløk og broccoli, surr videre i 2 min før du rører inn creme fresh. Rør til det blir en jevn og glatt masse. Sausen blir passe tykk av seg selv. Smak til med ønsket mengde pepper og evt litt salt, da er sausen klar til servering. Vi syns det er godt hvis broccoli er al dente, altså ikke kokt/stekt helt myk.
  • Tagliatelle: kok etter anvisning på pakken. Når den er ferdigkokt, avkjøl den raskt under kaldt vann for å avbryte kokingen og unngå at den kleber seg.

Baguetter passer godt som tilbehør

Håper det smaker, vel bekomme👌🏼

 

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow