Nan pizza av rester ble til hvit pizza og butter-chicken pizza

Det å bruke resten av nandeigen til pizza var en ide av min venninne Lillian. Ja, det må vel gå an, tenkte jeg… dermed ble det nanpizza.

Som fyll ble vi enig om å bruke resten av butter chicken gryten. Ettersom det var bare en liten rest igjen av det, lagde jeg butter-chicken-varianten på den ene halvdelen og «hvit pizza» på den andre halvdelen: Ble veldig fornøyd🤗 og stappmett! Oppskriftene på Nanbrød og butter chicken ligger som linker i enden på innlegget.

Hvit pizza:

deig: nanbrød-deig

fyll (halv form)

1 liten kyllingfilet – finhakket

1 stor løk -finhakket

2 fedd hvitløk – finhakket

2 ts salt

1 ts pepper

1/2 bx rømme

+ 200 g ost på toppen

Anbefales! 😋👌🏼

 

Nanbrød – Tradisjonelt Indisk brød på 2 måter. Oppskriften har jeg fått av en Indisk dame.

 

Butter chicken: Original Indisk rett på menyen. En rett gitt til meg av en Indisk dame bosatt i Sør-Afrika

 

 

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow