Kylling i ostesaus med chili, løk, hvitløk og paprika, servert på en seng av tagliatelle

I dag deler jeg enda en av favorittene fra den utslitte kokeboken min. Dette er også en hverdagsrett som det er fort gjort å lage. Hjemmelaget mat fra bunnen trenger nødvendigvis ikke å ta lengre tid å lage enn posemat eller halvfabrikater. Hvis jeg spør sønnen Henrik, om hva vi skal ha til mat, så får jeg ofte «Taco eller kylling i ostesaus» til svar 🤗. Det som kjennetegner denne retten er saftig kjøtt, fyldig saus og masse smak! Verdt å prøve…

Ingredienser:
6 kylling fileter – kuttes i store terninger

2 løk – grovkuttes, 4-5 cm store biter

2 paprika – grovkuttes som løken

1 kinesisk hvitløk – presses

1-2 chili (alt etter hvor sterk mat dere er glade i) – finhakkes

400 g philadelfiaost

salt og pepper

Litt smør/olje til steking

fremgangsmåte:

  • Kutt opp kylling og grønnsaker.
  • Brun kyllingen først, og surr deretter løk, paprika, chili og hvitløk litt sammen med kjøttet før du rører inn philadelfiaosten. Smak til med salt og pepper.
  • La gryten småkoke 30 min, og la den hvile 5 min før servering.
  • kok tagliatellen som anvist på pakken.

Da er det bare å nyte et smakfullt måltid👌🏼

Nysgjerrig på hva naturen har å gi oss? Da er vi to! Jeg vil føle naturen, og bruke mer av naturens forråd; sanke, dyrke, sanse og nyte... I tillegg kommer det gjerne huslige temaer, oppskrifter og livets gang. Det blir rett og slett litt av hvert om meg og mitt. Bruker mye tid på fotball, natur, hunden Tinka og alle slags varianter av hjemmelaget... Hilsen Lene 46 år, førskolelærer og sykepleier.
Posts created 146

One thought on “Kylling i ostesaus med chili, løk, hvitløk og paprika, servert på en seng av tagliatelle

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow